& قیمت پمپ آب خانگی& خرید انواع پمپ آب پاییز

هر چه پمپ با قدرت بیشتری کار کند و مکش قوی تری داشته باشد طبیعتا صدای بیشتری هم دارد. به همین علت جهت استفاده از پمپ با کلید اتوماتیک دیجیتالی باید به این مسئله توجه داشت و در صورت استفاده زیاد از شیر ها، بجای استفاده از کلید اتوماتیک دیجیتالی از پرشر سوییچ و منبع تحت فشار دیافراگمی استفاده کرد. بوستر پمپ ها بسته به میزان مصرف آب درانواع بوسترپمپ های دو و چند پمپه قرار می گیرد. این نوع پمپ برای ساختمان های دارای ۴طبقه ۸واحدی با حداکثر متراژ ۶۸متر هر واحد قابل نصب و استفاده می شود.

سیستم‌های تقویت‌کننده فشار انواع پمپ آب خانگی، به شکلی طراحی شده‌اند که می‌توانند فشار آب را برای سازه‌هایی با ارتفاع متوسط و یا حتی بسیار مرتفع افزایش دهند به شکلی که آب به طبقات آخر نیز برسد. همانطور که در جدول بالا ملاحضه می‌کنید پمپ آب یک اسب علاوه بر اینکه برای مصارف محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد، در مصارف بزرگتری همچون صنایع مختلف می‌تواند در نظر گرفته شود.

تعداد واحد ساختمان و  متراژ هر یک از واحدها برای تعیین میزان مصرف و همچنین تعیین دورترین نقاط آبرسانی به محل استقرار پمپ. اصولا در سیستمهای آبرسانی منازل معیار مشخصی وجود دارد و آن هم اینکه باید در شیری که در دورترین و مرتفع ترین نقطه نسبت به پمپ قرار دارد، آبی به هد ۲ متر و دبی مورد نیاز وجود داشته باشد. آیرومارت به‌عنوان بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مجموعه بازرگانی فولاد فعالیت دارد و انواع لوله‌های مختلف برای سیستم لوله‌کشی را به فروش می‌رساند. حتی اگر برای موارد دیگر و مصارف صنعتی به لوله‌کشی نیاز داشته باشید می‌توانید انواع لوله، ورق‌ها، میلگردها و هر چیزی که برای تکمیل ساختمان خود نیاز دارید از فروشگاه آیرومارت بخرید.

در برخی از شهر ها به خصوص شهر های جنوبی کشور نیز به دلیل کمبود منابع آب، این مشکلات و معضلات بیشتر هستند.

در جدول زیر انواع پمپ پنتاکس سری PM برای استفاده در طبقه های مختلف ساختمان ارائه شده است که برای دریافت اطلاعات تکمیلی و محاسبه دقیق نیاز کاربری موردنظرتان می توانید با کارشناسان فروش نمایندگی آبیاران تماس بگیرید. در نتیجه اگر قبل از خرید پمپ آب، میزان خروجی مورد نیاز یا دبی را بدانیم، می تواند در انتخاب بهترین و مناسب ترین پمپ بسیار مفید باشد. به عنوان مثال اگر یک ساختمان دو طبقه با 8 نفر ساکن و دو حمام و سرویس بهداشتی دارید، بهترین پمپ برای نصب در منزل شما، پمپی با دبی 4000 گالن در ساعت مناسب خواهد بود.

پروانه با نیروی الکتروموتور می چرخد و سیال را وارد می کند و با نیروی گریز از مرکز، سیال را به جلو می راند. فرآیند این امر باعث افزایش سرعت و فشار سیال شده و آب به سمت خروجی پمپ هدایت می شود. در اغلب انواع پمپ، مانند پمپ شناور، پروانه در آب یا مخزن مایع قرار دارد.

به طور کلی از پمپ شناور در مصارف کشاورزی و برای کشیدن آب از چاه‌ها عمیق کاربرد دارد. این نوع پمپ نیز الکتروموتور دارد و انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می‌کند تا بدین ترتیب بتواند آب را انتقال دهد. طراحی این پمپ به طوری است که بدون مشکل در آب قرار می‌گیرد که همین مورد سبب خنک شدن و استهلاک کمتر آن می‌شود.

پمپ آب

این وسیله بیشتر در مناطقی کاربرد دارد، که فشار آب در آنجا کم است.

به طور کلی اگر نیاز به انتقال جریان آب یکنواخت هستید این پمپ‌ها می‌توانند بهترین انتخاب باشند. پمپ آب ساختمان در مقایسه با پمپ‌های دیگر این پمپ‌ها دبی کمتر دارند و امکان مخلوط آب و هوا وجود ندارد.

برای مثال، پمپ آب بشقابی 1 اسب بخار رونیکس مدل RH-4021 برای پمپاژ آب و سیالاتی طراحی شده است که تمیز و عاری از مواد جامد و ساینده، غیر چسبناک، غیر کریستالی، از لحاظ شیمیایی خنثی و نزدیک به خواص آب هستند. بطور معمول خریداران پمپ آب به هنگام خرید پمپ آب خانگی؛ همواره تاکید بر میزان صدای کم در پمپ آب دارند و به دنبال پمپ آب کاملا بی صدا هستند. بنابراین واژه پمپ آب کم صدا بجای پمپ آب بی صدا، اصطلاح مناسب تری است.

منطقه حساس در بازار سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۵ آبان

معمولا این تجهیزات را تحت عنوان تست پمپ هیدرواستاتیک در بازار ارائه می دهند و شامل انواع دستی، برقی، بنزینی و بادی می باشد. فصل کار که شروع شود، حتما باید توسط یک تعمیر کار متخصص، پمپ آب کشاورزی را سرویس کنید. حتی پیشنهاد می کنیم در طول فصل کار کشاورزی، پس از گذشت 3 ماه، بار دیگر پمپ را سرویس کنید. این کار طول عمر پمپ را به شدت بالا می برد و از پرداخت هزینه های بالای تعمیر، پیشگیری خواهد کرد.

در برخی از قسمت های پمپ، پروانه و پوسته در تماس باهم بوده و همین امر باعث فرسایش می شود، برای جلوگیری از فرسایش، رینگ های سایشی مورد استفاده قرار می گیرند. با این کار دیگر نیازی به تعویض پوسته و پروانه نخواهد بود و هربار با تعویض رینگ سایشی مشکل برطرف خواهد شد. از اجزاء ثابت پمپ آب کارواش خانگی می توان به دسته آب پاش با قابلیت تنظیم نازل، بطری ذخیره مایع شستشو، شیلنگ، خروجی آب، کابل برق با دو شاخه، میله نازل شستشو و پیچ ورودی آب اشاره کرد.

در واقع در تعریف خلاصه پمپ آب خانگی باید گفت که انواع مختلفی از پمپ آب وجود دارندکه برخی از آن ها را توجه به توان و معیارهایی که در جدول زیر آمده است، می توان برای امور خانگی استفاده کرد. برای جلوگیری از نشتی هوا به داخل پمپ و خروج سیال، برخی قسمت های شفت پمپ آب خانگی را آببندی می کنیم، این سیستم در دو مدل مکانیکال سیل و پکینگ می باشد.

© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا است.

درحقیقت پمپ های آب بدون برق عموما در دسته پمپ های کف کش که فشار آب حداقلی وجود دارند استفاده می شوند و ما بقی صرفا جنبه کاردستی دارند. اما پمپ های آب کم مصرفی نیز وجود دارند که می توانند نیاز خانه ها را از بابت مصرف برق یک پمپ آب تامین کنند.

جهت تقویت فشار ساختمان های 7 طبقه 1 الی 2 واحدی می توان از پمپ های دو پروانه یا طبقاتی استفاده کرد. در انتخاب پمپ برای این ساختمان ها دو پارامتر فشار و دبی باید محاسبه شوند. با توجه به اینکه ارتفاع این ساختمان ها نسبتا زیاد است ، بهتر است فشار خروجی پمپ بالای 5 بار تنظیم شود.

برای این منظور، شما باید تمام محصولات برندهای ایرانی را در کنار یکدیگر قرار دهید. سپس بر اساس توان فنی، قدرت و قیمت یکی از محصولات برندهای ایرانی را انتخاب کنید. این کار با توجه به تنوع پمپ های آب ایرانی خانگی، بسیار زمان بر است. اما در ارتباط با نمایندگی های رسمی برندهای مطرح ایرانی، می توانید در زمانی کوتاه و با استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان، انتخاب خود را انجام دهید.

در ادامه لیستی از مشکلات مکانیکی که باعث داغ کردن پمپ می شوند و همچنین راهکار های رفع آن را مشاهده کنید. همچنین امکان دارد به دلیل گرفتگی لوله های ساختمان و … فشار آب ورودی به ساختمان خیلی کم باشد که در این صورت نیز کلید اتومات دستور روشن شدن را به پمپ آب نمی فرستد.

در این پمپ ها پروانه در میان دو دیسک قرار گرفته است و حرکت آن موجب ایجاد نیروی گریز از مرکز می شود. این نوع از پمپ های آب ساختمانی از توان موتور یک اسب بخار برخوردار هستند و به همین سبب نسبت به پمپ های نیم اسب بخار قوی تر هستند.

شاید در نگاه اول انتخاب یک پمپ آب خانگی مناسب برای ساختمان های مسکونی نظیر آپارتمان، ویلا و… با مشخصه های استاندارد اندکی سخت باشد. اما بر اساس نظریه طراحان و سازندگان این سیستم، بهترین و ساده ترین روش انتخاب این است که دو مؤلفه مهم نظیر فشار پمپ آب و بازدهی پمپ آب در نظر گرفته شود. زیرا در اکثریت مواقع انتخاب یک پمپ بیشتر از نیاز ساختمان تنها به منظور کم نیامدن فشار آب، کار بسیار غلط و نادرستی است. چنین انتخابی نه تنها باعث ترک خوردگی و شکستگی لوله ها می شود بلکه مصرف بیش از اندازه برق، آمپر کشی پمپ آب در بسیاری مواقع و در نهایت خرابی آن را به دنبال دارد.

الکترو پمپ های شناور مخصوص نصب عمودی هستند ولی در مواردی بسته به تعداد طبقات و اندازه موتور، می تواند به صورت افقی یا مایل نیز نصب شود. محفظه مکش که بین موتور و پمپ است توسط صافی مکش، پمپ را در مقابل ذرات جامد معلق در آب حفاظت می کند. موتور آب یا موتور پمپ با استفاده از سوخت بنزین یا گازوئیل، مشکل عدم دسترسی به برق را حل کرده است.

در خیلی از مواقع حتما با اسامی دیگری از انواع پمپ روبرو خواهید شد. در این بخش توضیح مختصری راجع به پمپ های لجن کش، کف کش، پمپ آب طبقاتی، پمپ شناور، پمپ کارواش، پمپ آب کولر و پمپ آب تاسیساتی خواهیم داد.

پس باتوجه‌به نقشه نصب پمپ آب بدون مخزن تمامی مسیرهای ورودی که از آب شهری به مخزن وصل می‌شوند، حذف شده و کافی است جایگاه ورودی و خروجی پمپ آب و مسیر لوله‌کشی آن‌ها را بشناسید. به‌گونه‌ای که کدام لوله آب شهری را به ورودی پمپ آب خانگی آورده و از خروجی آن به سمت ورودی آب ساختمان در محل‌های مصرفی هدایت می‌کند. امروزه پمپ آب و آبرسانی به یکی از پرکاربردترین تجهیزات در ساختمان، صنعت و کشاورزی تبدیل شده است؛ در ادامه اطلاعات، روش برآورد ظرفیت، مدل‌ها، برند، نحوه بررسی و بهترین قیمت خرید انواع پمپ آب و آبرسانی ارائه گردیده است.

انتخاب پمپ خانگی برای 1 طبقه

اما در حالت کلی و در اصطلاح رایج بازار، برای الکتروپمپ ها، عنوان پمپ یا پمپ اب استفاده می شود. وبسایت پمپ بازار در حال بروزرسانی و طراحی دوباره می‌باشد، ممکن است بعضی از بخش‌های وبسایت به درستی کار نکند. برای درآوردن پروانه پمپ اب ابتدا کله‌گی پمپ را باید باز کنید سپس مهره روی پروانه را با آچار بکس باز کنید و پروانه را به بالا بکشید اگر بیرون نیامد می‌توانید با 2 پیچ گوشتی دو سو به آرامی زیر پروانه انداخته و بیرون بکشید.

از لجن کش نیز برای پمپاژ آب‌های کثیف، سیالات با ویسکوزیته بالا و تخلیه پساب‌های خانگی استفاده می‌شود. رونیکس به عنوان رهبر بازار ابزار ایران و برندی شناخته‌شده در سطح بین‌الملل، مدل‌های متنوع پمپ آب، کفکش و لجن کش را به فراخور نیاز مشتریان خود طراحی و تولید می‌کند. خرید هیچ محصولی بدون تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌ها و کارکردهای آن منطقی نیست.

پمپ آب جتی پنتاکس را می‌توان به‌عنوان بهترین پمپ آب خانگی یک اسب بخار معرفی کرد. پمپ‌ های آب یک اسب بخار معمولاً برای ساختمان‌های 4 تا 8 طبقه مناسب هستند. امروزه با توجه به افزایش قیمت دلار، قیمت انواع پمپ آب خانگی ایتالیایی نیز افزایش پیدا کرده است، اما با توجه به مزایا و کاربردهای بالای این محصولات، می‌توانید با خریداری آن‌ها، از خسارات و هزینه‌های احتمالی بعدی جلوگیری کنید.

این شرکت برای پوشش تمامی نیازهای بازار در انتقال سیالات محصولات خود را در دسته بندی‌های مختلفی تولید می‌کند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای متفاوتی است. یکی از این دسته‌بندی‌ها، مخصوص پمپ‌های خانگی و مصارف عمومی است که در سری‌های زیر در بازار ارائه می‌شود. افراد متخصص در این زمینه با در نظر گرفتن نکات مهم تمامی لوازم را با توجه به نیاز ساختمان تهیه می کنند. پمپ آب در ساختمان های بزرگ قیمت بیشتری نسبت به سایر پمپ های موجود در بازار دارند.

همان طور که در مطالب فوق هم اشاره شد تقسیم بندی انواع پمپ آب خانگی و انتخاب هر یک از آن ها به تعداد طبقات یک ساختمان و واحدهای موجود در آن بستگی دارد. تولید کنندگان بسیاری در سراسر دنیا با بهره مندی از به روز ترین فناوری ها در طراحی و ساخت تجهیزات هیدرولیک مشغول ساخت این محصول هستند که در میان آن ها می توان به یک برند معتبر و شناخته شده همچون پمپ آب خانگی پنتاکس اشاره کرد. این برند علاوه بر دوام، کیفیت و ماندگاری بالا در مقایسه با نمونه های مشابه خود، بهره وری بالاتری نیز دارد و در اندازه ها و ابعاد متنوع تری طراحی و تولید می گردد.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع پمپ و خرید تجهیزات پمپ، به سایت سولار مکانیکال مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این کلیدها وظیفه کنترل کردن سطح مایعاتی که رسانای جریان برق هستند و یک رله‌ی الکترونیکی به شمار می رود را بر عهده دارد. این مایعات از قبیل آب، فاضلاب و مایع های دیگری همچون محلول‌های قلیایی و یا اسیدی هستند. فلوتر با داشتن یک گوی پلاستیکی در آب استفاده شده و فلوتر حاوی گوی فلزی برای استفاده در منابع سوخت و یا مواد شیمیایی به کار می رود.

پمپ های بشقابی به دلیل داشتن پروانه بزرگ نسبت به دیگر پمپ ها بسیار کم صدا کار کرده و به نسبت دیگر پمپ ها کم صدا تر هستند.میزان صدا همچنین در دیگر پمپ ها به برند سازنده و کیفیت قطعات بستگی دارد. برای مثال برند پنتاکس و داب از برندهای معروف در تولید پمپ خانگی کم صدا هستند.

چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. از جمله برندهای مشهور دیگری که در ساخت پمپهای خانگی فعالیت دارند می توان به Grundfos, DAB , Lowara, Davey, Onga, and Ebara اشاره کرد.

  • اگر قصد خرید پمپ آب خانگی را دارید، بهتر است قبل از اقدام به خرید، حتماً از تنوع و همچنین قابلیت‌های هرکدام مطلع شوید، تا در نهایت با اطلاعات کامل و مطمئن وارد مرحله خرید قطعی شوید.
  • پمپ آپارتمانی در توان های مختلف شامل نیم اسب، یک اسب و غیره با برند های متنوع عرضه می شود.
  • سپس به اندازه ۲ سانت از عایق سیم ها را با سیم پیچ جدا کرده و با دم باریک سر سیم ها را مقداری خم کنید تا به آسانی در زیر پیچ قرار گیرند.

به دلیل نوع طراحی مدل خودمکش قابلیت پمپاژ آب با مخلوط گاز را دارد. از ویژگی های منحصر بفرد این محصولات می توان به ابعاد و وزن کم، جابه جایی راحت و راه اندازی سریع اشاره داشت. پمپ آب خانگی محیطی در ابعاد و وزن کم و با توان نیم اسب و یک اسب طراحی شده و دارای پروانه بسته می باشند. به دلیل ابعاد و وزن کم می توان از آن در محیط هایی که با کمبود فضا مواجه اند استفاده کرد.

پمپ آب

پیش از نصب نهایی پمپ آب، عاقلانه‌ترین کار این است که با راهنمای انتخاب و خرید پمپ آب آشنایی کامل پیدا کنید.

پمپ آب

همچنین بیشترین ارتفاعی که این مدل‌ها منتقل می‌کنند، معمولا 8 متر است. این پمپ‌ها به واسطه ساختار بدنه چدنی و داشتن سیل مکانیکی تک‌سرعته و سه‌سرعته به صورت سه‌فاز روانه بازار می‌شوند. پمپ گریز از مرکز پمپیران پمپی یک طبقه است که دارای موتور جدا، محفظه و همچنین پروانه یکسر آویز می‌باشد. محور پمپ از دو طریق نوار گرافیکی یا آببند مکانیکی، آببندی شده است و توسط بوش فولاد کروم نیکل قابل جایگزین شدن است.

پمپ‌های آب خانگی برای ساختمان 4 طبقه معمولاً در محدوده قیمت‌های مختلفی قرار دارند. برای مثال، پمپ‌های آب خانگی با ظرفیت کمتر ممکن است از قیمتی پایه و مناسب شروع شده و با افزایش ظرفیت و کیفیت، قیمت آن‌ها افزایش پیدا کند. مجموعه آبیاران جزو شرکت های پیشرو در زمینه تامین انواع پمپ خانگی، کشاورزی و صنعتی است. قیمت پمپ آب با توجه به کارایی آن از 1,950,000 شروع و تا 103,524,200 تومان ادامه دارد.

تعداد طبقات، تعداد واحدها و متراژ ساختمان بیشترین اهمیت را در انتخاب توان پمپ آب خانگی دارد. در کنار این موارد، محاسبه افت هد کلی و حضور یا عدم حضور منبع ذخیره آب باید مورد توجه قرار بگیرد. به منظور انتخاب دقیق‌تر پمپ خانگی با کارشناسان دپارتمان پمپ کالا صنعتی در ارتباط باشید. با توجه به محاسبات S.F.U و استانداردهای ساختمان‌ در ایران به طور خلاصه می‌توان با توجه به طبقات و تعداد واحدها پمپ آب مناسبی را برای ساختمان انتخاب کرد.

آهنگ جدید

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما